Moto Guzzi V7 Special - Technical Specifications

Engine
 
Four-stroke V 90 twin
Displacement
 
744c
Maximum power
 
35 KW (48HP) at 6.200 rpm
Maximum torque
 
60 Nm at 2.800 rpm
Exhaust system
 
3-way catalytic converter with double lambda probe
Cooling
 
air
Front suspension
 
telescopic hydraulic fork with 40 mm stanchions
Rear suspension
 
die cast light alloy swing arm with 2 spring preload adjustable shock absorbers
Front brake
 
320 mm Ø stainless steel disc and Brembo calliper with 4 differentiated and horizontally opposed pistons
Rear brake
 
260 mm floating stainless steel disc, floating 2 piston calliper
Front wheel
 
18" polished aluminium, spoked, 100/90
Rear wheel
 
17" polished aluminium, spoked, 130/80
Seat height
 
805 mm (785mm opt.)
Fuel tank
 
22 litres (4 litre reserve)
Wet weight*
 
179 kg
 
Colour range
 
Bianco/Rosso Astore; Giallo/Nero metallizzato  
 
 
 
 
 
 
* Wet weight, with operating fluids, without fuel
€ 9.125,00


Dit model komt het dichtst bij het oorspronkelijke V7 concept, niet alleen omdat het zijn naam deelt met de eerste door Lino Tonti ondertekende V7, maar omdat deze motor trouw dezelfde filosofie van rijden ondertekent: die van een touring motor met verfijnde afwerking en exclusieve technische oplossingen. Hij deelt hetzelfde duo kleurconcept als zijn voorvader en is uitgerust met verfijnde spaakwielen met aluminium velgen, die, zoals in het geval van de V7 Stone, een bijdrage leveren aan de verbetering van de dynamiek dankzij het ​​lagere gewicht in vergelijking met de V7 Classic. De aanzienlijk krachtigere nieuwe motor is perfect geschikt voor middellange afstand touring en draagt ​​bij aan een laag brandstofverbruik. Het biedt een rijbereik zoals een vlaggenschip model, een rol die het gemakkelijk kan invullen uitgerust met tassen en een windscherm, accessoires die goed passen bij het algemene ontwerp van de V7 Special.